PRESSMEDDELANDE: TRAINING PARTNER EXPANDERAR TUNGT VID ARLANDA FLYGPLATS

StockholmpressmeddelandeExpanderarDrivelab BIGArlandaAirport City

1000x490x

TRAINING PARTNER EXPANDERAR TUNGT VID ARLANDA FLYGPLATS

Training Partner har bedrivit sin utbildnings- och eventverksamhet för fordonsbranschen i området DRIVELAB Center, Arlanda sedan 2010 och har hela tiden haft en stadig tillväxt. Nu fortsätter företaget sin expansion i området: Måndagen 2 oktober 2017 öppnande man portarna till DRIVELAB BIG, en helt nybyggd anläggning alldeles intill E4an, fem minuter från Arlanda flygplats. Här bedrivs fr o m nu bolagets all utbildning och certifiering inom området besiktningsteknik.

En stor del av den här verksamheten, som tidigare haft sin bas i Västerås, kretsar kring olika typer av tunga fordon. I den nya, 4500 kvadratmeter stora BIG-anläggningen kan Training Partner nu dra påtagliga synergier: fortsätta utveckla sitt erbjudande inom besiktningsteknik och samtidigt svara mot marknadens behov av utbildning och event även inom sektorn tunga fordon.

Fem meter höga portar, 11 meter i takhöjd, upp till 36 meters längd, dubbla gropbanor med lyftbord och en ingroundlyft med 33 tons kapacitet ger sammantaget obegränsade möjligheter till utbildning, produktlanseringar och mycket annat för alla typer av tunga fordon. Till detta ett stort antal toppmoderna konferensrum och stora samlingsytor

Och branschen har redan visat stort intresse för DRIVELAB BIG. Training Partner driver sedan tidigare märkesspecifika utbildningscenter för flera personbilstillverkare i bolagets befintliga Arlanda-lokaler. Man kan nu konstatera att flera märken inom den tunga sektorn är intresserade av liknande koncept i nya DRIVELAB BIG. Och här finns även planer på utbyggnad med ytterligare ca 10 000 kvadratmeter.

En av nycklarna till framgången är det extremt goda läget i Airport City Stockholm, med närhet till både Stockholm, Uppsala och resten av världen via Arlanda flygplats, 5 minuter bort. Med endast 2 timmars flyg når man hela norra Europa, vilket möjliggör "fly-in-fly-out" - möten och utbildningar.  Detta är något man gjort på personbilssidan under många år och Training Partner är övertygande om att de behöver även finns på den tunga sidan.

Med våra nya faciliteter i DRIVELAB BIG, tillsammans med den utökning vi gör i DRIVELAB Center, på andra sidan motorvägen, får vi nu hela 15 000 kvadratmeter utbildnings- och eventlokaler optimerade för fordonsbranschen, med Norra Europas bästa läge. Därmed är vi rustade för nästa stora steg i vår utvecklingsresa, konstaterar Peter Olofsson, ägare och styrelseordförande i Training Partner Nordic AB.

En milstople i områdets utveckling är nådd! DRIVELAB Stockholm - Nordens ledande mötesplats för fordonsindustrin växer genom DRIVELAB BIG - och det tillsammans med en av våra största samarbetspartners! Det är fantastiskt roligt att återigen få gratulera Training Partner till en fin anläggning i DRIVELAB - Airport City Stockholm.

Intresset för området är enormt - för närvarande pågår förberedelser för att ytterligare förbättra förutsättningarna för möten och events i området - Byggnationen av Scandinavian Expo - en internationell mötesplats och mässa planeras byggstartas redan inom ett halvår,
säger Dieter Sand, VD för fastighetsutvecklaren Arlandastad Holding AB

För frågor kontakta

Peter Olofson, ägare och styrelseordförande Training Partner Nordic AB, 070-859 18 26, Peter.olofsson@trainingpartner.se