DÄRFÖR SKA DU INTE HA EN CHATT PÅ DIN HEMSIDA

Ämnen:

chattFramtidendigital tjänst

chatt-hemsida

HÄR ÄR 6 RIKTIGT USLA ANLEDNINGAR! 

Tycker du också att det är jobbigt när kunderna ringer hela tiden? Och nu pratas det om att ge kunderna ytterligare en kanal – en chatt på hemsidan. Vilket betyder att ännu fler kunder kommer att höra av sig. 

71. DU VILL INTE VARA DÄR BESÖKAREN ÄR

Politikern Ines Uusmann konstaterade redan 1994 att ”Internet är en fluga”. Så nu gäller det bara att sitta still i båten och ta det lugnt. Snart går vi tillbaka till fax och fasta telefoner, och då är allt som vanligt igen. 


62. DU VILL BARA SÄLJA TILL KUNDER SOM ÄR ÖVER 60 ÅR

Du har en tydlig strategi som går ut på att endast sälja till personer som passerat 60-årsstrecket. Du skriver även ut alla mail och arkiverar dem i pärmar. En praktisk och säker lösning tycker du. 

53. DU FÖREDRAR BACKSPEGELN FRAMFÖR VINDRUTAN

Man kan aldrig vara nog försiktig i dessa tider. Att säga att du ogillar framtiden är att överdriva – men du kan inte heller säga du omfamnar den. Helst av allt skulle du bara vilja att allt var som förut – med papperstidningar och Televerkets greppvänliga telefoner. 

24. DU HAR INTE TID!

Du tycker att det där med chatt på hemsidan verkar vara en smart och spännande grej. ”Här kanske man kan göra affärer!” tänker du. Men sedan tänker du: ”Det har jag inte personal till”. Och om du inte har personal till att ta emot frågor angående sälj eller reparationer så rekommenderar vi dig att strunta i chatten.

  

35. SERIÖSA FÖRETAG SÄLJER INTE BILAR I EN CHATT

Du tycker att det känns lite väl tunt att sälja något så värdefullt som en bil i en chatt. Visst, en del mäklare har redan börjat sälja hus och lägenheter i sina chattar – men du tror nog att det kommer att dröja innan man handlar bilar på det sättet. 


16. KUNDERNA PÅ HEMSIDAN FÖRTJÄNAR INTE LIKA BRA SERVICE

Om du har 6.000 unika besökare på hemsidan varje månad skulle det vara som att 200 personer varje dag kom in i din butik utan någon som tog emot dem. Du tänker att det är smartast att ha en butik öppen utan personal eftersom det är billigare. Och sedan kan ju alltid kunderna maila och ringa om de har frågor eller vill köpa något.

 

skriv en kommentar

1 Kommentar

Skriv en kommentar
  1. Nils | okt 19, 2016
    Helt rätt! 

    Skriv en kommentar

    Ämnen:

    chattFramtidendigital tjänst